O TEMPO LIBRE E/É O XERMOLO DUN GRUPO SCOUT
PONENTE: ADRIÁN RODRÍGUEZ
► INTRODUCIÓN
VOLUNTARIADO
O voluntariado enténdese como o conxunto de acción de interese xeral e carácter solidario que unha persoa asume de forma libre e sen contraprestación económica o material.
Ademais dos seus propios deberes e obrigas adica parte do seu tempo de forma desinteresada a actividades a favor dos demais.
COMPETENCIAS
Unha persoa voluntaria ten que ser solidaria, xenerosa, comprometida, responsable, participativa, contribuir a causas xustas, respetar os dereitos e a comunidade os igual que buscar o desenvolvemento da mesma, e sobre todo querer facer do mundo un lugar mellor.
AS PERSOAS VOLUNTARIAS
Desenvolven, incorporan e aprenden para favorecer a empregabilidade dos/as mozo/as.
O proxecto RECONOCE quere acreditar estas aprendizaxes.
O VOLUNTARIADO COMO PROCESO EDUCATIVO
A mocidade é unha etapa vital madurativa e dúctil.
O voluntariado é un espazo para aprender habilidades desde a práctica.
É un proceso transformador que arraiga e incorpora estas habilidades á forma de vivir, de pensar e de sentir.
O Voluntariado se desenvolve nun entorno real de traballo e ocupa un espazo de aprendizaxe.
O VOLUNTARIADO COMO PROCESO EDUCATIVO
Para entender como podemos aprender dende o voluntariado, o círculo da aprendizaxe de KOLB (1984) esquematiza este proceso por medio dun modelo en forma de roda, establecendo un ciclo de 4 etapas. E ven a explicarnos como as experiencias que o mozo adquire no voluntariado incorpóraas no seu modo de afrontar a realidade e poñeraas en práctica sempre que lle sexan útiles e adaptativas extrapolándoas a distintas situacións.
► DESCRICIÓN
Dende o proxecto RECONOCE pretendemos artellar unha rede estatal de organizacións que impulsen o recoñecemento das competencias e habilidades, obtidas a través da acción voluntaria e que melloran a empregabilidade das mozas/os.
OBXECTIVOS DE RECONOCE
Poñer en valor a experiencia do voluntariado que participa no ámbito do tempo libre educativo.
Sensibilizar ó tecido empresarial e á sociedade en xeral sobre as competencias adquiridas mediante o voluntariado.
Mellorar a empregabilidade xuvenil.
ENTIDADES PROMOTORAS
Confederación de CCXX Don Bosco.
Federación DIADANIA.
ASDE- scouts España.
Somos
3 entidades afíns, de ámbito estatal, caracterizadas por traballar
o ámbito do Ocio e Tempo Libre Educativo e a promoción do
voluntariado nas nosas actividades. Aglutinamos en todo o estado
preto de 15.000 persoas voluntarias. Contamos
co apoio e participación do INJUVE.
AS LIÑAS DE ACTUACIÓN
Estudo sobre a situación xuvenil e o emprego en España
Sistema online de acreditación non formal da acción voluntaria
Rede de organizacións RECONOCE
Campaña de sensibilizaciónno sector empresarial
Mesas de diálogo con administración e organizacións xuvenís
ESTUDO SOBRE A SITUACIÓN XUVENIL E O EMPREGO EN ESPAÑA
O estudo permitiunos por un lado fundamentar Reconoce:
Perfil do voluntariado xuvenil.
Situación laboral dos mozos/as voluntarios e voluntarias.
Principais competencias adquiridas mediante a acción voluntaria útiles para a empregabilidade.
E por outro dar operatividade a Reconoce:
Construcción do Catálogo de competencias.
Decisión de implementrlo en App/web.
CONCLUSIÓNS A DESTACAR DO ESTUDO
O desemprego nos mozos/as voluntarios/as é mais baixo que no resto de mozos/as → O voluntariado fai mais atractivo o CV como experiencia real de traballo contrarrestando a carencia de experiencia remunerada.
Poñer no CV a experiencia de voluntariado e destacalo na entrevista axuda a atopar emprego → O voluntariado xuvenil é un elemento útil para competir nos procesos de selección.
As competencias transversais que se adquiren no voluntariado son das mais valoradas polas empresas → O voluntariado ocupa un espazo extracurricular de aprendizaxes que a educación formal non cubre de todo e que as empresas valoran.
O CATÁLOGO DE COMPETENCIAS
Reconoce está composto de 12 competencias distribuidas en 3 grupos principais:
O CATÁLOGO DE COMPETENCIAS RECONOCE
Colaborativo e consensuado: negociación, tacto e prudencia, traballo en equipo e comunicación interpersoal.
Capacidades para diferentes dominios e contextos: flexibilidade técnica e persoal, organización e planirficación, liderar iniciativas e flexibilidade (adaptación).
Multifuncionais, transversais, transferibles: optimismo e entusiasmo, capacidade de aprendizaxe, iniciativa e autonomía e analizar e resolver problemas.
O SISTEMA DE ACREDITACIÓN RECONOCE
Permite a acreditación non formal das competencias transversais do voluntario/a a través de:
Web. Medio de difusión para a Rede e espazo de formación para os/as Avaliadores/as.
App. É o soporte on-line accesibel para os actores implicados no proceso de avaliación e acreditación, organizándoo y estructurándoo:
Requisitos e garantías das Entidades Reconoce.
Autoavaliación do Voluntario/a.
Avaliación do Avaliador/a.
Supervisión e contraste do Auditor/a.
ORGANIZACIÓNS RECONOCE
Empresas RECONOCE: Son as empresas que recoñecen as competencias do voluntariado e colaboran coa Rede.
Entidades RECONOCE: Son as entidades que participan do proceso de Acreditación.
Entidades COLABORADORAS: Son as que respaldan Reconoce.
LIÑAS DE ACTUACIÓN
CAMPAÑAS DE SENSIBILIZACIÓN CO SECTOR EMPRESARIAL: Dar a coñecer e concienciar aos posibles empreadores as competencias e habilidades adquiridas mediante a acción voluntaria.
MESAS DE DIÁLOGO: Para iniciar o camiño hacia o recoñecemento mais oficial das competencias mediante mesas de diálogo con administración, organizacións xuvenís e empresariado.
CAMPAÑAS DE SENSIBILIZACIÓN CO SECTOR EMPRESARIAL
A naturaleza experimental dos aprendizaxes no entorno da acción voluntaria ten vantaxe para o desenrolo competencial.
O 70% do talento alcánzase grazas á experiencia e o 10% grazas ao aprendizaxe formal.
Estas experiencias o/a mozo/a as adquire e incorpora no seu modo de afrontar a realidade e as porá en práctica sempre que lle sexan útiles e adaptativas; extrapolándoas a distintas situacións.
Os entornos de voluntariado son de forma natural, o que a empresa chama e está creando para os seus empregados/as, «Centros de Creatividade para o liderazgo».
SON REDE RECONOCE ENTIDADES
www.perfilentidad.reconoce.org
www.plandevoluntariado.reconoce.org
www.codigoetico.reconoce.org
www.perfilevaluador.reconoce.org
► PRESENTACIÓN EMPREGADA NO PANEL→ descarga
► DATOS DE CONTACTO
Federación de Centros Xuvenís Don Bosco
Páxina web: www.reconoce.org